måndag 19 augusti 2013

Föräldraledig utan barn

Vårt andra barn har det tydligen bra i magen och verkar inte titta ut idag heller. Jag börjar bli lite less, känner mig elefantaktig och är inte direkt den smidigaste. Längtar framför allt efter att få träffa den lilla/lille som sparkar runt där inne och se vad det är för en, mycket spännande! Jag ska ta en promenad, boa lite här hemma idag och packa den viktiga BB-väskan. Trodde det var klart, men kom på fler saker som kan vara bra att ta med...:-)

Har märkt att det börjar klia i konsumtionsnerven iallafall nu och har fått stå emot en hel del inköp till bebisen. Vi har ju, som sagt, det mesta sedan förut och kan vänta och se hur det verkliga behovet ser ut. De första blöjorna har vi dock köpt. Hade glömt hur små de var.

I vår kommun har man rätt att ha sitt/sina första barn på dagis 30 timmar i veckan från det att föräldraledigheten startar, vilken min har gjort. Det innebär att jag kan vara en elefant, ensam hemma, medan min man jobbar och vårt barn (som är ca 3 år) kan träffa sina kompisar på dagis några timmar per dag. Jag tycker det är fantastiskt lyxigt för mig, bra för vårt barn och tar tillvara på möjligheten. Hur är reglerna där ni bor?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar